Στις 25 Μαΐου του 2018 ενεργοποιείται και τίθεται σε άμεση και υποχρεωτική εφαρμογή η πιο σημαντική Ευρωπαϊκή νομοθεσία που αφορά στην προστασία δεδομένων τα τελευταία 20 χρόνια. Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) αντικαθιστά την από 1995 Ευρωπαϊκή Οδηγία περί Προστασίας Δεδομένων. Η προηγούμενη Ευρωπαϊκή νομοθεσία περί Προστασίας Δεδομένων σχεδιάστηκε και τέθηκε σε εφαρμογή πριν 20 χρόνια. Την εποχή εκείνη το Διαδίκτυο δεν είχε διεισδύσει σημαντικά στην καθημερινή μας ζωή, η ψηφιακή αποθήκευση, ανταλλαγή και επεξεργασία δεδομένων ήταν πολύ περιορισμένη και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης δεν υπήρχαν. Το Cloud Computing ήταν μια μακρινή ιδέα και η ιδιωτικότητα του ατόμου στο Διαδίκτυο δεν ήταν σε απειλή. Είκοσι (20) χρόνια μετά η κατάσταση έχει αλλάξει δραματικά και έτσι η ανάγκη για μια Ευρωπαϊκή κοινή νομοθεσία που να προστατεύει τα ατομικά δικαιώματα και τα προσωπικά δεδομένα είναι πιο επιβεβλημένη από ποτέ. Ο νέος κανονισμός αυξάνει σημαντικά τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων, ενώ το μέγεθος των προβλεπόμενων προστίμων τον τοποθετεί πολύ υψηλά στην ατζέντα της ανώτατης διοίκησης. Σε περίπτωση παράβασης προβλέπονται σημαντικά αυξημένα πρόστιμα, που ανάλογα με το είδος και το μέγεθός της, φθάνουν έως τα 20 εκατομμύρια ευρώ ή το 4% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών της επιχείρησης. Υπάρχουν διάφορες υποχρεώσεις που παρουσιάζονται από τον Ευρωπαϊκό κανονισμό (GDPR) σχετικά με τους ελέγχους και την ασφάλεια γύρω από τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων. Ο κανονισμός υποχρεώνει τον επεξεργαστή ή τον υπεύθυνο επεξεργασίας δεδομένων να «εφαρμόσει τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα» για να τις αντιμετωπίσει.
ΕΙΣΑΙ GDPR COMPLIANT;
Τι γίνεται με τα προσωπικά στοιχεία των πελατών, Φυσικών Προσώπων (Α.Φ.Μ, Α.Μ.Κ.Α, στοιχεία ταυτότητας Οικονομικά δεδομένα, περιουσιακά στοιχεία, Κωδικοί Taxisnet) – δικαιώματα των πελατών σχετικά με τα δεδομένα τους;
Ποιες είναι οι πολιτικέςαπορρήτου, που θα πρέπει να διασφαλίσει το Λογιστικό Γραφείο για την προστασία των δεδομένων;
Ποιος είναι ο τρόπος συλλογής και διαχείρισης προσωπικών δεδομένων;
Τι θα πρέπει να κάνουν οι Λογιστές – Φοροτεχνικοί για να διασφαλίσουν τα προσωπικά στοιχεία των πελατών;
Για πόσο χρονικό διάστημα είναι υποχρεωμένο το Λογιστικό Γραφείο, να έχει τα προσωπικά στοιχεία των πελατών στην βάση του;
«ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ» ΚΑΙ «ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ»ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Προσωπικά δεδομένα
Στοιχεία αναγνώρισης (ονοματεπώνυμο, ηλικία, κατοικία, επάγγελμα, οικογενειακή κατάσταση κλπ.)
Εκπαίδευση
Εργασία (προϋπηρεσία, εργασιακή συμπεριφορά κλπ)
Οικονομική κατάσταση (έσοδα, περιουσιακά στοιχεία, οικονομική συμπεριφορά)
Η εταιρεία μας προέβη σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ούτως ώστε οι πελάτες μας να είναι απόλυτα συμβατοί με όσα ορίζει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για το GDPR.Το εργαλείο κρυπτογράφησης Βάσης Δεδομένων παρέχει τα παρακάτω.